Témata diplomových prací na KVD - 2025

Po domluvě s potenciálním vedoucím práce jsou možná i další témata. Témata vybírejte a konzultujte s vyučujícími do 31. 1. 2026. Je třeba dodržet postup zadávání podle Vyhlášky děkana č. 7VD/2021.

Přejít na seznam starších diplomových prací.
Všechny obhájené diplomové práce můžete dohledat na Portálu ZČU.
  1. Výukové IoT projekty s využitím rozšiřujících sad pro Micro:bit
  2. Sada výukových aktivit využívajících Micro:bit a vybrané rozšiřující moduly
  3. Metodická podpora výuky počítačových sítí na různých stupních vzdělávání
  4. Výukový elektronický materiál - Robotické stavebnice ve vzdělávání
  5. Ověření schopností žáků základní školy řešit úlohy z oblasti edukační robotiky

Oblasti pro zpracování DP: výuka algoritmizace a programování na ZŠ, edukační robotika, počítačové sítě.

  1. Mobilní zařízení žáka ZŠ jako mimoškolní výuková pomůcka.
  2. Mobilní zařízení a příslušné aplikace pro výuku všeobecně vzdělávacích předmětů.
  3. Principy využití BYOD ve výuce na ZŠ v České republice a v zahraničí.
  4. Digitální výukové hry jako pomůcka do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů
  5. Strategie využívání mobilních technologií ve výuce - pravidla a limity

Oblasti pro zpracování DP: mobilní zařízení a související aplikace ve výuce, BYOD, QR kódy, digitální propast, ICT ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů.

  1. Integrace výukové sady Tinylab do výuky elektrotechniky na střední škole
  2. Dlouhodobý multimediální projekt pro ZŠ s důrazem na mezipředmětové vazby
  3. Využití specializovaných stavebnic pro podporu výuky elektrotechniky

Oblasti pro zpracování DP: počítačová grafika, elektronika, mikroprocesorová a číslicová technika..

  1. Srovnání výsledků českých žáků v mezinárodních průzkumech zaměřených na digitální gramotnost.
  2. Výukový elektronický materiál - Využití numerických metod v algoritmizaci.
  3. Využití kola iPadagogiky v praxi učitelů.
  4. Výuka evidence a kontroly dat podle učebnice Práce s daty.
  5. Výukový elektronický materiál - Bezpečnost v digitálním světě.
  6. Výukové aktivity spojené s Wikipedií na základní škole.
  7. Výukový elektronický materiál - Využití Wikipedie pro předmět POPOV.
  8. Využití rozšířené reality v různých předmětech na základní škole.
  9. Srovnání výsledků českých dospělých v mezinárodních průzkumech zaměřených na gramotnost.

Oblasti pro zpracování DP: didaktika informatiky a digitálních technologií, tvorba výukových elektronických materiálů, počítačem podporovaná výuka.

  1. Tvorba dobrovolných úloh pro výuku programování v JavaScriptu.
  2. Sada výukových aktivit pro výuku modelování ve Fusion 360.
  3. Výukový elektronický materiál pro práci a údržbu 3D tiskáren.

Oblasti pro zpracování DP: algoritmizace a programování v blokových i textových jazycích, robotika ve výuce, 3D tisk, chování a bezpečnost žáka na internetech.

  1. Žákovské miskoncepty v nové informatice
  2. Hodina kódu na 2. stupni ZŠ
  3. Dekompozice grafických prvků jako přístup pro výuku programování v Python

Oblasti pro zpracování DP: příprava učitelů informatiky a výuka informatiky, se zaměřením na didaktické přístupy a pedagogický výzkum.

  1. Rozvoj virtuální třídy
  2. Distanční vzdělávání ve vybraných evropských zemích
  3. MOOC kurzy jako specifická forma vzdělávání učitelů
  4. Využití virtuální reality ve vzdělávání
  5. Outdoorové vzdělávací aktivity s využitím technologií
  6. Využití umělé inteligence v praxi učitele na základní (střední) škole
  7. Využití umělé inteligence při poskytování individuální zpětné vazby
  8. Strategický rozvoj využívání technologií ve vzdělávání
  1. Elektronický výukový materiál pro předmět Programování aplikací ve vzdělávání s využitím .NET MAUI Blazor Hybrid
  2. Výuka informatiky a podpora informatického myšlení pomocí programovatelných stavebnic Fischertechnik
  3. Elektronický výukový materiál pro výuku programování databázových webových aplikací v Blazor

Oblasti pro zpracování DP: výuka algoritmizace a programování, edukační robotika, tvorba aplikací.

  1. Komunikativní přístup k výuce programování.
  2. Pojmové mapy jako nástroj hodnocení ve vzdělávání.
  3. Distanční kurz Programovací techniky.