Témata diplomových prací na KVD - 2024

Po domluvě s potenciálním vedoucím práce jsou možná i další témata. Témata vybírejte a konzultujte s vyučujícími do 31. 1. 2025. Je třeba dodržet postup zadávání podle Vyhlášky děkana č. 7VD/2021.

Přejít na seznam starších diplomových prací.
Všechny obhájené diplomové práce můžete dohledat na Portálu ZČU.
  1. Výukové IoT projekty s využitím rozšiřujících sad pro Micro:bit
  2. Sada výukových aktivit využívajících Micro:bit a vybrané rozšiřující moduly
  3. Metodická podpora výuky počítačových sítí na různých stupních vzdělávání
  4. Výukový elektronický materiál - Robotické stavebnice ve vzdělávání

Oblasti pro zpracování DP: výuka algoritmizace a programování na ZŠ, edukační robotika, počítačové sítě.

  1. Mobilní zařízení žáka ZŠ jako mimoškolní výuková pomůcka.
  2. Mobilní zařízení a příslušné aplikace pro výuku všeobecně vzdělávacích předmětů.
  3. Principy využití BYOD ve výuce na ZŠ v České republice a v zahraničí.

Oblasti pro zpracování DP: mobilní zařízení a související aplikace ve výuce, BYOD, QR kódy, digitální propast, ICT ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů.

  1. Výukový elektronický materiál - Využití numerických metod v algoritmizaci.
  2. Využití kola iPadagogiky v praxi učitelů.
  3. Výuka evidence a kontroly dat podle učebnice Práce s daty.
  4. Výukový elektronický materiál - Bezpečnost v digitálním světě.
  5. Výukové aktivity spojené s Wikipedií na základní škole.
  6. Výukový elektronický materiál - Využití Wikipedie pro předmět POPOV.
  7. Využití rozšířené reality v různých předmětech na základní škole.

Oblasti pro zpracování DP: didaktika informatiky a digitálních technologií, tvorba výukových elektronických materiálů, počítačem podporovaná výuka.

  1. Tvorba dobrovolných úloh pro výuku programování v JavaScriptu.
  2. Sada výukových aktivit pro výuku modelování ve Fusion 360.
  3. Výukový elektronický materiál pro práci a údržbu 3D tiskáren.

Oblasti pro zpracování DP: algoritmizace a programování v blokových i textových jazycích, robotika ve výuce, 3D tisk, chování a bezpečnost žáka na internetech.

  1. Žákovské miskoncepty v nové informatice
  2. Hodina kódu na 2. stupni ZŠ
  3. Dekompozice grafických prvků jako přístup pro výuku programování v Python

Oblasti pro zpracování DP: příprava učitelů informatiky a výuka informatiky, se zaměřením na didaktické přístupy a pedagogický výzkum.

  1. Rozvoj virtuální třídy
  2. Distanční vzdělávání ve vybraných evropských zemích
  3. MOOC kurzy jako specifická forma vzdělávání učitelů
  4. Postoj studentů k flexibilním formám učení
  5. Využití virtuální reality ve vzdělávání
  6. Outdoorové vzdělávací aktivity s využitím technologií
  7. Využití umělé inteligence v praxi učitele na základní (střední) škole
  8. Využití umělé inteligence při poskytování individuální zpětné vazby
  9. Strategický rozvoj využívání technologií ve vzdělávání
  1. Výukový elektronický materiál pro výuku předmětu Informační a databázové systémy - Power BI
  2. Výuka informatiky a podpora informatického myšlení pomocí programovatelných stavebnic Fischertechnik
  3. Výukový elektronický materiál - tvorba dobrovolných úloh pro výuku programování v Blazor

Oblasti pro zpracování DP: výuka algoritmizace a programování, edukační robotika, tvorba aplikací.

  1. Komunikativní přístup k výuce programování.
  2. Pojmové mapy jako nástroj hodnocení ve vzdělávání.
  3. Distanční kurz Programovací techniky.