Témata diplomových prací na KVD - 2024
Po domluvě s potenciálním vedoucím práce jsou možná i další témata. Témata vybírejte a konzultujte s vyučujícími do 31. 1. 2025. Je třeba dodržet postup zadávání podle Vyhlášky děkana č. 7VD/2021.
- Výukové IoT projekty s využitím rozšiřujících sad pro Micro:bit
- Sada výukových aktivit využívajících Micro:bit a vybrané rozšiřující moduly
- Metodická podpora výuky počítačových sítí na různých stupních vzdělávání
- Výukový elektronický materiál - Robotické stavebnice ve vzdělávání
Oblasti pro zpracování DP: výuka algoritmizace a programování na ZŠ, edukační robotika, počítačové sítě.
- Mobilní zařízení žáka ZŠ jako mimoškolní výuková pomůcka.
- Mobilní zařízení a příslušné aplikace pro výuku všeobecně vzdělávacích předmětů.
- Principy využití BYOD ve výuce na ZŠ v České republice a v zahraničí.
-
Přínosy i rizika mobilního telefonu ve vzdělávání žáka na ZŠ z pohledu učitele.
Karolína Caltová
- Pohled rodičů na využívání mobilních telefonů na 2. stupni základní školy
Michaela Cajthamlová- Outdoorové vzdělávací aktivity s využitím mobilních technologií pro výuku tělesné výchovy na ZŠ se zaměřením na rozvoj digitální kompetence
Petr Krulec- Mobilní zařízení jako digitální podpora pro výuku vybraných okruhů vzdělávacího oboru Člověk a svět práce na ZŠ
Petr Špís- Digitální výzkumná expedice: Využití QR kódů pro interaktivní učení na 1. stupni ZŠ
Lucie ZálešákováOblasti pro zpracování DP: mobilní zařízení a související aplikace ve výuce, BYOD, QR kódy, digitální propast, ICT ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů.
-
Výzvy kritického myšlení v kontextu používání umělé inteligence ve výuce žáků na 2. stupni ZŠ
Vojtěch Beneš
Oblasti pro zpracování DP: -.
- Výukový elektronický materiál - Využití numerických metod v algoritmizaci.
- Využití kola iPadagogiky v praxi učitelů.
- Výuka evidence a kontroly dat podle učebnice Práce s daty.
- Výukový elektronický materiál - Bezpečnost v digitálním světě.
- Výukové aktivity spojené s Wikipedií na základní škole.
- Výukový elektronický materiál - Využití Wikipedie pro předmět POPOV.
- Využití rozšířené reality v různých předmětech na základní škole.
Oblasti pro zpracování DP: didaktika informatiky a digitálních technologií, tvorba výukových elektronických materiálů, počítačem podporovaná výuka.
- Tvorba dobrovolných úloh pro výuku programování v JavaScriptu.
- Sada výukových aktivit pro výuku modelování ve Fusion 360.
- Výukový elektronický materiál pro práci a údržbu 3D tiskáren.
Oblasti pro zpracování DP: algoritmizace a programování v blokových i textových jazycích, robotika ve výuce, 3D tisk, chování a bezpečnost žáka na internetech.
- Žákovské miskoncepty v nové informatice
- Hodina kódu na 2. stupni ZŠ
- Dekompozice grafických prvků jako přístup pro výuku programování v Python
Oblasti pro zpracování DP: příprava učitelů informatiky a výuka informatiky, se zaměřením na didaktické přístupy a pedagogický výzkum.
- Rozvoj virtuální třídy
- Distanční vzdělávání ve vybraných evropských zemích
- MOOC kurzy jako specifická forma vzdělávání učitelů
-
Postoj studentů k flexibilním formám učení
Matěj Bajer
- Využití virtuální reality ve vzdělávání
- Outdoorové vzdělávací aktivity s využitím technologií
- Využití umělé inteligence v praxi učitele na základní (střední) škole
- Využití umělé inteligence při poskytování individuální zpětné vazby
- Strategický rozvoj využívání technologií ve vzdělávání
-
Kolo iPadagogiky jako nástroj pro didaktické využití AI aplikací
Martin Bárta
-
Aktuální trendy v distančním vzdělávání
Jiří Míka
- Výukový elektronický materiál pro výuku předmětu Informační a databázové systémy - Power BI
- Výuka informatiky a podpora informatického myšlení pomocí programovatelných stavebnic Fischertechnik
- Výukový elektronický materiál - tvorba dobrovolných úloh pro výuku programování v Blazor
-
Elektronický výukový materiál na téma: Příklady v Power BI využitelné v předmětu Informační a databázové systémy
Martin Laštovka
Oblasti pro zpracování DP: výuka algoritmizace a programování, edukační robotika, tvorba aplikací.
- Komunikativní přístup k výuce programování.
- Pojmové mapy jako nástroj hodnocení ve vzdělávání.
- Distanční kurz Programovací techniky.
- Pohled rodičů na využívání mobilních telefonů na 2. stupni základní školy