Témata diplomových prací na KVD - 2024
Po domluvě s potenciálním vedoucím práce jsou možná i další témata. Témata vybírejte a konzultujte s vyučujícími do 31. 1. 2025. Je třeba dodržet postup zadávání podle Vyhlášky děkana č. 7VD/2021.
- Výukové IoT projekty s využitím rozšiřujících sad pro Micro:bit
- Sada výukových aktivit využívajících Micro:bit a vybrané rozšiřující moduly
- Metodická podpora výuky počítačových sítí na různých stupních vzdělávání
- Výukový elektronický materiál - Robotické stavebnice ve vzdělávání
Oblasti pro zpracování DP: výuka algoritmizace a programování na ZŠ, edukační robotika, počítačové sítě.
- Mobilní zařízení žáka ZŠ jako mimoškolní výuková pomůcka.
- Mobilní zařízení a příslušné aplikace pro výuku všeobecně vzdělávacích předmětů.
- Principy využití BYOD ve výuce na ZŠ v České republice a v zahraničí.
Oblasti pro zpracování DP: mobilní zařízení a související aplikace ve výuce, BYOD, QR kódy, digitální propast, ICT ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů.
- Výukový elektronický materiál - Využití numerických metod v algoritmizaci.
- Využití kola iPadagogiky v praxi učitelů.
- Výuka evidence a kontroly dat podle učebnice Práce s daty.
- Výukový elektronický materiál - Bezpečnost v digitálním světě.
- Výukové aktivity spojené s Wikipedií na základní škole.
- Výukový elektronický materiál - Využití Wikipedie pro předmět POPOV.
- Využití rozšířené reality v různých předmětech na základní škole.
Oblasti pro zpracování DP: didaktika informatiky a digitálních technologií, tvorba výukových elektronických materiálů, počítačem podporovaná výuka.
- Tvorba dobrovolných úloh pro výuku programování v JavaScriptu.
- Sada výukových aktivit pro výuku modelování ve Fusion 360.
- Výukový elektronický materiál pro práci a údržbu 3D tiskáren.
Oblasti pro zpracování DP: algoritmizace a programování v blokových i textových jazycích, robotika ve výuce, 3D tisk, chování a bezpečnost žáka na internetech.
- Žákovské miskoncepty v nové informatice
- Hodina kódu na 2. stupni ZŠ
- Dekompozice grafických prvků jako přístup pro výuku programování v Python
Oblasti pro zpracování DP: příprava učitelů informatiky a výuka informatiky, se zaměřením na didaktické přístupy a pedagogický výzkum.
- Rozvoj virtuální třídy
- Distanční vzdělávání ve vybraných evropských zemích
- MOOC kurzy jako specifická forma vzdělávání učitelů
- Postoj studentů k flexibilním formám učení
- Využití virtuální reality ve vzdělávání
- Outdoorové vzdělávací aktivity s využitím technologií
- Využití umělé inteligence v praxi učitele na základní (střední) škole
- Využití umělé inteligence při poskytování individuální zpětné vazby
- Strategický rozvoj využívání technologií ve vzdělávání
- Výukový elektronický materiál pro výuku předmětu Informační a databázové systémy - Power BI
- Výuka informatiky a podpora informatického myšlení pomocí programovatelných stavebnic Fischertechnik
- Výukový elektronický materiál - tvorba dobrovolných úloh pro výuku programování v Blazor
Oblasti pro zpracování DP: výuka algoritmizace a programování, edukační robotika, tvorba aplikací.
- Komunikativní přístup k výuce programování.
- Pojmové mapy jako nástroj hodnocení ve vzdělávání.
- Distanční kurz Programovací techniky.