Témata diplomových prací na KVD - 2024

Po domluvě s potenciálním vedoucím práce jsou možná i další témata. Témata vybírejte a konzultujte s vyučujícími do 31. 1. 2025. Je třeba dodržet postup zadávání podle Vyhlášky děkana č. 7VD/2021.

Přejít na seznam starších diplomových prací.
Všechny obhájené diplomové práce můžete dohledat na Portálu ZČU.
  1. Výukové IoT projekty s využitím rozšiřujících sad pro Micro:bit
  2. Sada výukových aktivit využívajících Micro:bit a vybrané rozšiřující moduly
  3. Metodická podpora výuky počítačových sítí na různých stupních vzdělávání
  4. Výukový elektronický materiál - Robotické stavebnice ve vzdělávání

Oblasti pro zpracování DP: výuka algoritmizace a programování na ZŠ, edukační robotika, počítačové sítě.

  1. Mobilní zařízení žáka ZŠ jako mimoškolní výuková pomůcka.
  2. Mobilní zařízení a příslušné aplikace pro výuku všeobecně vzdělávacích předmětů.
  3. Principy využití BYOD ve výuce na ZŠ v České republice a v zahraničí.
  4. Přínosy i rizika mobilního telefonu ve vzdělávání žáka na ZŠ z pohledu učitele.
    Karolína Caltová
  5. Pohled rodičů na využívání mobilních telefonů na 2. stupni základní školy
    Michaela Cajthamlová
  6. Outdoorové vzdělávací aktivity s využitím mobilních technologií pro výuku tělesné výchovy na ZŠ se zaměřením na rozvoj digitální kompetence
    Petr Krulec
  7. Mobilní zařízení jako digitální podpora pro výuku vybraných okruhů vzdělávacího oboru Člověk a svět práce na ZŠ
    Petr Špís
  8. Digitální výzkumná expedice: Využití QR kódů pro interaktivní učení na 1. stupni ZŠ
    Lucie Zálešáková

Oblasti pro zpracování DP: mobilní zařízení a související aplikace ve výuce, BYOD, QR kódy, digitální propast, ICT ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů.

  1. Výzvy kritického myšlení v kontextu používání umělé inteligence ve výuce žáků na 2. stupni ZŠ
    Vojtěch Beneš

Oblasti pro zpracování DP: -.

  1. Výukový elektronický materiál - Využití numerických metod v algoritmizaci.
  2. Využití kola iPadagogiky v praxi učitelů.
  3. Výuka evidence a kontroly dat podle učebnice Práce s daty.
  4. Výukový elektronický materiál - Bezpečnost v digitálním světě.
  5. Výukové aktivity spojené s Wikipedií na základní škole.
  6. Výukový elektronický materiál - Využití Wikipedie pro předmět POPOV.
  7. Využití rozšířené reality v různých předmětech na základní škole.

Oblasti pro zpracování DP: didaktika informatiky a digitálních technologií, tvorba výukových elektronických materiálů, počítačem podporovaná výuka.

  1. Tvorba dobrovolných úloh pro výuku programování v JavaScriptu.
  2. Sada výukových aktivit pro výuku modelování ve Fusion 360.
  3. Výukový elektronický materiál pro práci a údržbu 3D tiskáren.

Oblasti pro zpracování DP: algoritmizace a programování v blokových i textových jazycích, robotika ve výuce, 3D tisk, chování a bezpečnost žáka na internetech.

  1. Žákovské miskoncepty v nové informatice
  2. Hodina kódu na 2. stupni ZŠ
  3. Dekompozice grafických prvků jako přístup pro výuku programování v Python

Oblasti pro zpracování DP: příprava učitelů informatiky a výuka informatiky, se zaměřením na didaktické přístupy a pedagogický výzkum.

  1. Rozvoj virtuální třídy
  2. Distanční vzdělávání ve vybraných evropských zemích
  3. MOOC kurzy jako specifická forma vzdělávání učitelů
  4. Postoj studentů k flexibilním formám učení
    Matěj Bajer
  5. Využití virtuální reality ve vzdělávání
  6. Outdoorové vzdělávací aktivity s využitím technologií
  7. Využití umělé inteligence v praxi učitele na základní (střední) škole
  8. Využití umělé inteligence při poskytování individuální zpětné vazby
  9. Strategický rozvoj využívání technologií ve vzdělávání
  10. Kolo iPadagogiky jako nástroj pro didaktické využití AI aplikací
    Martin Bárta
  11. Aktuální trendy v distančním vzdělávání
    Jiří Míka
  1. Výukový elektronický materiál pro výuku předmětu Informační a databázové systémy - Power BI
  2. Výuka informatiky a podpora informatického myšlení pomocí programovatelných stavebnic Fischertechnik
  3. Výukový elektronický materiál - tvorba dobrovolných úloh pro výuku programování v Blazor
  4. Elektronický výukový materiál na téma: Příklady v Power BI využitelné v předmětu Informační a databázové systémy
    Martin Laštovka

Oblasti pro zpracování DP: výuka algoritmizace a programování, edukační robotika, tvorba aplikací.

  1. Komunikativní přístup k výuce programování.
  2. Pojmové mapy jako nástroj hodnocení ve vzdělávání.
  3. Distanční kurz Programovací techniky.