Témata bakalářských prací 2021
Po domluvě s potenciálním vedoucím práce jsou možná i další témata. Témata vybírejte a konzultujte s vyučujícími do 11. 6. 2021.
Přejít na seznam starších obhajených bakalářských prací.
Všechny obhájené bakalářské práce můžete dohledat na Portálu ZČU.
-
Komponenty pro výukový elektronický materiál - Zpracování textových dokumentů v aplikacích Dokumenty Google a Office 365.
Jan Frencl
-
Komponenty pro výukový elektronický materiál - Zpracování textových dokumentů v aplikaci Libre Office.
Martina Karrmannová
- Komponenty pro výukový elektronický materiál - Programování robotické stavebnice LEGO Mindstorms s využitím volně dostupných alternativ.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál - Programování robotické stavebnice VEX.
-
On-line aplikace pro podporu interakce mezi žáky a učiteli při distančním vzdělávání na ZŠ
Ondřej Holub
- Aplikace Mentimeter jako pomůcka pro učitele na ZŠ.
-
Interaktivní displej pro podporu výuky v mateřské škole.
Jaromír Schejbal
-
Digitální nástěnky ve výuce na základní škole.
Tomáš Reiniger
-
Tvorba online únikových her pro přírodovědné předměty na ZŠ (manuál pro učitele).
Lucie Bláhová
-
Sada on-line únikových her pro distanční výuku tematického okruhu Pěstitelské práce
Jana Křečková
-
Volně dostupné online aplikace ve výuce cizích jazyků na ZŠ.
Denisa Králová
- Těžba osobních dat v oblasti zdarma poskytovaných služeb.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál – MS Access.
-
Tvorba krátkých filmů za pomoci iPadu se zaměřením na klíčování a 2D animace
David Šmíd
-
Problematika počítačové bezpečnosti ve zvolené jednotce integrovaného záchranného systému
Jaroslav Jílek
- Volně použitelné nástroje pro výuku databází – dostupné on-line.
- Výuka evidence dat podle učebnice Práce s daty.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál – Konečné automaty a formální jazyky.
- Tvorba a úprava textového digitálního obsahu.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál – Teorie grafů.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál – Digitální technologie a zákony ČR.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál – Komprese.
-
Portfolio aktivit pro revidovanou výuku informatiky na druhém stupni základní školy
Marcela Hrnčiříková
- Šifrování a Wi-Fi sítě.
-
3D tisk jako průnikové téma vzdělávání na základní škole
Jan Šíd
-
Pomocník učitele pro realizaci distanční výuky na ZŠ.
Tomáš Macoun
- Rozšíření informačního systému pro vedení praxí o nové fukce.
- Nový systém zobrazení map v portálu PamátkoPin.cz
- Inovace webového portálu pro popularizaci výuky pomocí robotických stavebnic.
- UX a UI pro učebnici LEGO robotiky.
-
UX a UI softwarového nástroje pro komunikaci termokamery a PC.
Kateřina Bartáková
- Porovnání prostředí a možnosti využití geoherních aplikací.
- Realizace kontrolních modulů pro aplikaci na porovnávání dokumentů DOCX/XML (Object Pascal).
- Realizace vzdělávací aplikace pro mobilní zařízení s herními prvky.
- Vytvoření webového rozhraní sloužícího jako databáze aktivit ke stažení pro školy.
- Analýza vlivu projektového dne na rozvoj klíčových kompetencí žáků.
- Vývoj programového nástroje pro tvorbu a editaci SVG animace.
- Vývoj programového nástroje pro tvorbu vzdělávacích deskových her s víceuživatelským přístupem.
- Nelineární editace videa volně dostupnými programovými nástroji.
- Vývoj užitečných programových doplňků pro práci v dokumentech produktů společnosti Google.
- Význam počítačem řízených strojů ve vzdělávání.
- Programování robotických stavebnic na ZŠ.
- Robotické stavebnice jako průřezové téma výuky informatiky a technické výchovy.
- Studijní programy učitelství informatiky v ČR.
- Využití virtuální reality ve vzdělávání.
- Unplugged aktivity pro rozvoj informatického myšlení.
- Úlohy pro výuku předmětu Programování 1 (KVD/PGM1P).
- Vizualizace pro výuku předmětu Výpočetní technika ve společnosti (KVD/VTVS).
- Technická realizace distančního kurzu Sbírka příkladů v XML.
- Technická realizace distančního kurzu HTML5.
- Technická realizace distančního kurzu numerické metody řešení soustav lineárních rovnic.
- Komponenty pro výukový materiál - Webové technologie pro vzdělávání.
- Srovnání PHP a Python pro implementaci webového portálu.
-
Tvorba modelů postav a jejich animace v prostředí virtuální třídy
Michal Šmíd
-
Tvorba vzdělávací aplikace s historickou tematikou s prvky gamifikace
Roman Ludvík
- Využití virtuální reality ve vzdělávání na ZŠ a SŠ.