Témata bakalářských prací 2020
Témata vybírejte a konzultujte s vyučujícími do 12. 6. 2020.
Po domluvě s potenciálním vedoucím práce jsou možná i další témata. Přejít na seznam starších obhajených bakalářských prací. Všechny obhájené bakalářské práce můžete dohledat na Portálu ZČU.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál - Zpracování textových dokumentů v aplikaci Dokumenty Google.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál - Zpracování textových dokumentů v aplikaci Libre Office.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál - Programování robotické stavebnice LEGO Mindstorms s využitím volně dostupných alternativ.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál - Programování robotické stavebnice VEX.
- Kreativní mobilní aplikace ve výuce přírodopisu na základní škole.
- Strategie BYOD a její rozšíření na základních školách v okrese Plzeň-město.Alois Glazer
- Strategie BYOD a její rozšíření na základních školách na vybraném území.
- QR kódy a jejich využití ve výuce na základní škole.Jan Frencl
- Porovnání volně dostupných mobilních aplikací pro záznam sportovních aktivit (Android)Veronika Mašková
- Sociální sítě a data uživatelů.Marie Hušáková
- Komponenty pro výukový elektronický materiál – MS Access.
- Volně použitelné nástroje pro výuku databází – dostupné on-line.
- Analýza chyb 3D modelů a jejich úprava pro tisk.
- Využitelnost vytištěných 3D modelů v praxi.
- Porovnání a možnosti využití freeware aplikací pro tvorbu 3D modelů.
- Porovnání aplikací pro 3D modelování a jejich možnosti.
- Výuka evidence dat podle učebnice Práce s daty.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál – Konečné automaty a formální jazyky.
- Tvorba a úprava textového digitálního obsahu.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál – Teorie grafů.
- Principy a příklady hybridních hrozeb jako součásti mezinárodních sporů.Martin Haváček
- Komponenty pro výukový elektronický materiál – Digitální technologie a zákony ČR.
- Deskové hry jako prostředek pro rozvoj informatického myšlení u studentů vysokých škol.Viola Vrbová
- Podpora rozvoje informatického myšlení prostřednictvím deskových her u žáků na základní škole.Vladislav Klouda
- Komponenty pro výukový elektronický materiál – Komprese.
- Šifrování a Wi-Fi sítě.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál – Zpracování kvalifikační práce.
- Algoritmy v životě lidí.
- Porovnání vlastností druhů materiálů pro 3D tisk.Tomáš Vajskebr
- Porovnání slicerů pro 3D tisk.Tomáš Zahradník
- Systém pro vytváření elektronických učebnic zaměřených na rozvoj informatického myšlení pomocí robotůDominik Frolík
- Rozšíření informačního systému pro vedení praxí o nové fukce.
- Nový systém zobrazení map v portálu PamátkoPin.cz
- Inovace webového portálu pro popularizaci výuky pomocí robotických stavebnic.
- UX a UI pro učebnici LEGO robotiky.
- Tvorba webového systému pro manažerské řízení pracovníků na KVD FPE ZČU.Václav Průcha
- Bude upřesněno v roce 2021: Podpora výuky v Teams a Google Class room pomocí webu s tutoriály.Tomáš Macoun
- Porovnání prostředí a možnosti využití geoherních aplikací.
- Realizace kontrolních modulů pro aplikaci na porovnávání dokumentů DOCX/XML (Object Pascal).
- Realizace vzdělávací aplikace pro mobilní zařízení s herními prvky.
- Vytvoření webového rozhraní sloužícího jako databáze aktivit ke stažení pro školy.
- Analýza vlivu projektového dne na rozvoj klíčových kompetencí žáků.
- Vývoj programového nástroje pro tvorbu a editaci SVG animace.
- Návrh, tvorba a správa vlastní NoSQL databáze s využitím volně dostupných programových nástrojů.
- Nelineární editace videa volně dostupnými programovými nástroji.
- Pokročilé možnosti práce v dokumentech produktů společnosti Google.
- Arduino – TinyLab – možnosti využití ve výuce, příprava podkladů pro výukový materiál.
- Analýza nabídky škol v oblasti volnočasových aktivit se zaměřením na techniku a informatiku.Petr Vaníček
- Elektronické experimenty ve virtuální a v reálné laboratoři – příprava podkladů pro výukový materiál.Antonín Hrubý
- Technologie pro procesory – přehled, principy, příprava podkladů pro výukový materiál.
- Volně dostupné simulační prostředky pro elektroniku, porovnání a možnosti jejich využití ve výuce.
- Význam počítačem řízených strojů ve vzdělávání.
- Programování robotických stavebnic na ZŠ.
- Robotické stavebnice jako průřezové téma výuky informatiky a technické výchovy.
- Studijní programy učitelství informatiky v ČR.
- Využití virtuální reality ve vzdělávání.
- Unplugged aktivity pro rozvoj informatického myšlení.
- Úlohy pro výuku předmětu Programování 1 (KVD/PGM1P).
- Vizualizace pro výuku předmětu Výpočetní technika ve společnosti (KVD/VTVS).
- Technická realizace distančního kurzu Sbírka příkladů v XML.
- Technická realizace distančního kurzu HTML5.
- Technická realizace distančního kurzu numerické metody řešení soustav lineárních rovnic.
- Komponenty pro výukový materiál - Webové technologie pro vzdělávání.
- Srovnání PHP a Python pro implementaci webového portálu.
- Využití virtuální reality ve vzdělávání na ZŠ a SŠ.