Zapojení 8
Popis programu a jeho činnosti po zapojení
 Tisk

Popis programu

Na začátku programu je tzv. hlavička programu, kde je název programu, připojené knihovny a deklarované proměnné. DS je řídicí datové slovo sloužící k ovládání KRM modulu. Další proměnná err slouží pro ukládání číselné hodnoty reprezentující chybu vzniklou při převodu řetězce na celé číslo. Poslední proměnnou je DSstr, což je řetězec sloužící pro zadávání datového slova popřípadě znaku pro ukončení programu.


Na začátku těla programu jsou funkce, které vypíší na obrazovku základní informace o programu a žádost o stisknutí klávesy enter. Po stisku klávesy enter se nejprve nastaví proměnná DS na hodnotu 0. Počáteční nastavení proměnné DS je nutné proto, že se testování proměnné DS provádí dříve než její zadání uživatelem. Následuje výpis na obrazovku žádající na uživateli zadání datového slova pro pohyb motoru nebo znaku Q pro ukončení programu. Po výpisu však nenásleduje načtení hodnoty od uživatele, ale cyklus Repeat - Until. V něm je skryto načtení uživatelem zadávané hodnoty datového slova (proměnná DSstr) a zbylé části programu. Cyklus je ukončen testováním proměnné DSstr, zda se její hodnota rovná Q nebo q. Cyklus se opakuje, dokud je hodnota DSstr různá od Q. V cyklu se nejprve načte uživatelem zadaná hodnota proměnné DSstr. Následuje převod řetězce znaků z proměnné DSstr na číslo, které se uloží do proměnné DS. Při převodu se do proměnné err ukládá číselná hodnota chyby převodu. Následuje odeslání DS na výstupní port, které je podmíněné hodnotou proměnné err, která musí být 0. Následuje testování ukončení cyklu a jeho případné opakování.


Činnost programu po spuštění

Po spuštění se nejprve vypíší na obrazovku informace o programu a výzva ke spuštění činnosti programu. Po stisknutí klávesy enter je uživatel požádán výpisem na obrazovku o zadání datového slova nebo písmene Q pro ukončení programu. Pak program čeká na zadání datového slova. Po zadání vykoná krokový motor příslušnou odezvu na datové slovo a program se vrací k zadání dalšího datového slova. Tentokrát již bez výzvy adresované uživateli. Po zadání znaku Q případně q dojde k ukončení programu.