A/D převodník |
Zařízení realizující převod analogového signálu na digitální signál. |
Ekurz |
Elektronický výukový materiál v našem případě sloužící především pro samostudium. |
Funkční blok |
V našem případě se jedná o část stavebnice MAT mající určitý funkční význam. |
Funkční generátor |
V našem případě se jedná se o zařízení, které umí generovat jak obdélníkový nebo klasický analogový signál o měnitelných frekvencích a amplitudách pomocí analogových signálů přivedených na vstup tohoto zařízení. |
Krokový motor |
Speciální druh motoru, který se neotáčí spojitě, ale pohybuje se po krocích. To znamená, že kdykoliv je k tomu vybuzen, pootočí se o přesně daný úhel. |
MAT |
Microcomputer Application Trainer. Lze jej definovat jako výukový trenažér pro realizaci mikropočítačových aplikací. |
Modul KRM |
Zkrácené označení pro Přídavný modul Krokové motory pro stavebnici MAT. |
Pascal |
Programovací jazyk. Řadí se mezi strukturované programovací jazyky. |
Program / Obslužný program |
V našem případě počítačový program řídící chod realizovaného zapojení na stavebnici MAT. |
Pulser / Bezzákmitové tlačítko |
Bezzákmitová tlačítka neboli pulsery jsou speciální tlačítka, která odstraňují nežádoucí efekt zvaný "zákmity" vznikající při sepnutí kontaktů. Tyto pulsery si navíc „pamatují“ stisk. Jakmile je tedy tlačítko jednou stisknuto, tak klopný obvod typu Q, který je součástí tlačítka, zůstává nastaven na dané hodnotě, dokud není vynulován. Jakmile je tlačítko jednou stisknuto, tak do vynulování nemá další stisk již žádný efekt. |